Doorgaan naar content

Challenge design

In voorbereiding: een onderzoek naar de productiviteit van Challenge teams voor economische én maatschappelijke vraagstukken.

De challenge praktijk is gevarieerd; technologisch gedreven of gebruikers gedreven, maatschappelijk of marktgericht, met of zonder budgetten. Challenge based leren en -innoveren kan in lange of korte trajecten plaats kan vinden en de gebruikte strategieën (Kem’s) zijn uiteenlopend, wat vergelijken van (tussen)opbrengsten bemoeilijkt. Sommige challenges hebben het doel nieuwe product-markt combinaties te vinden, anderen richten zich meer op verkenningen, ideeën, toekomstscenario’s, ontwerp- en/of oplossingsrichtingen.

Doormiddel van actie-onderzoek willen we de effectiviteit van challenges verhogen. Centraal in dit project staat een innovatie casus van Eindhoven Engine. Op deze casus wordt een challenge proces toegepast waarbij professionele ontwerpers in teamverband tot advies moeten komen. Door met onderdelen van het proces gericht te experimenteren kunnen we achterhalen welke proceskenmerken leiden tot het beste resultaat.

Terug naar Cases